مد و استایل

تاریخچه خانه های مد لوکس از ابتدا تا اکنون

خانه های مد لوکس از زمان پیدایش تا اکنون

خانه های مد لوکس در جهان شامل چندین موارد از بهترین ها هستند که چندین مورد از خانه های مد لوکس که تاریخچه ی درخشانی دارند.

در این مطلب قصد داریم چندین برند مطرح در دنیا که خانه های مد لوکس خود را راه اندازی کرده اند را مورد بررسی قرار دهیم.

 

لویی ویتون Louis Vuitton

لویی ویتون، یکی از مشهورترین برندهای مد لوکس جهان، سابقه ای طولانی و پر افتخار دارد.

لویی ویتون که در سال 1854 به عنوان یک چمدان‌ساز ساده در شهر پاریس شروع به کار کرد، فروشگاهی را افتتاح کرد که کیف‌ها و تنه‌های لوکس را به نخبگان اروپایی می‌فروخت.

این برند به سرعت تکامل یافت و خود لویی ویتون مکررا ایده ها و مفاهیم نوآورانه ای را به بازار ارائه کرد.

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، شهرت این برند افزایش یافت.

پس از مرگ لویی ویتون در سال 1892، پسرش جورج ویتون مدیریت شرکت را بر عهده گرفت.

او همچنان به میراث پدرش اضافه کرد و اطمینان حاصل کرد که این برند برای نوآوری، کیفیت و مهارت است.

با انتشار اولین کیف و لوازم جانبی چرمی خود در سال 1896، به زودی به نمادی برای افراد مشهور و خانواده سلطنتی تبدیل شد.

اولین فروشگاه بین المللی در لندن در همان سال افتتاح شد.

 

در اوایل قرن بیستم، لویی ویتون برخی از نمادین‌ترین محصولات خود مانند چمدان مونوگرام بوم، کیف Keepall و کیف اسپیدی را ارائه کرد.

در دهه 1920، این برند اکنون در تورهای بزرگ خود در اروپا چمدان هایی را برای اشراف عرضه می کرد.

لویی ویتون همچنین صندوق‌ها و صندوق‌ها را برای سفر فراآتلانتیک کشتی هوایی Graf Zeppelin در سال 1929 تهیه کرد.

در دهه 1980، این برند حضور خود را در سراسر جهان گسترش داد و تا امروز نیز به این کار ادامه می دهد.

این برند حتی محصولات مراقبت شخصی را برای اولین بار در سال 2014 منتشر کرد و همچنان با حفظ طراحی کلاسیک خود، نوآوری را پذیرفته است.

علیرغم تغییر نسل ها، هوای انحصاری از روز تاسیس برند را احاطه کرده است و هنوز هم همچنان ادامه دارد.

 

 

مطلب مرتبط :  تاریخچه ی پیدایش برند کفش Naked Wolfe

 

دیور Dior

 

تاریخچه دیور یکی از تاثیرگذارترین و نمادین ترین خانه های مد در تمام دوران است.

این شرکت که در سال 1946 توسط طراح فرانسوی کریستین دیور تأسیس شد، هنوز هم تأثیر این شرکت با تأثیرات مدرن آن به عنوان «نوک نگاه دیور» شناخته می‌شود.

هنگامی که دیور برای اولین بار از آثار خود در سال 1947 رونمایی کرد، آن را انقلابی می‌دانستند – تضادی شدید با لباس‌های سخت و سودمند سال‌های پس از جنگ.

سبک به شدت زنانه او صنعت مد را تقویت کرد و مظهر زرق و برق دهه 1950 بود.

ژاکت‌ها، کمرهای برجسته و دامن‌های پر جلوه‌ای نمادین از زنانگی، پیچیدگی و ظرافت ایجاد کرده و راه را برای آینده‌ای با طراحی جسورانه نشان می‌دهد.

 

برای نزدیک به دو دهه رهبری خود، دیور هنر پیچیده ای از لباس های بلند را پایه گذاری کرد.

او به هر زن به عنوان فردی منحصر به فرد نگاه می کرد و شبح های خود را برای افزایش زیبایی واقعی می ساخت.

درک او از فرم زنانه و توجه به جزئیات به او اجازه داد تا مجموعه ای از جزئیات شیک و برش های جذاب را به کار گیرد.

خانه دیور دارای ظرافت و تجمل بود که به آن اجازه داد تا به یک پیشگام در صنعت تبدیل شود.

 

حمایت افراد مشهور نیز برای موفقیت خانه مهم بود، با برخی از بزرگترین طرفداران دیور از جمله لیدی دایانا، جکی کندی اوناسیس و مارلین دیتریش.

دایانا و مارلین هر دو به عنوان موزه‌ها و سفیران خانه مد خدمت کردند و به شهرت بیشتر دیور کمک کردند.

موفقیت خارق‌العاده دیور به خانه مد این امکان را داد که حتی زمانی که او دیگر در راس کار نبود زنده بماند.

 

خانه دیور به یک نیروی اصلی در دنیای مد تبدیل شده است و همچنان زیبایی شناسی انقلابی بنیانگذار خود را برجسته می کند.

امروزه، این برند نمادین باقی مانده است و آن را با طرح‌هایش، از خطوط کلاسیک New Look گرفته تا لباس‌های زیبا و پر تقاضا، به قطب قدرتمند دنیای مد تبدیل کرده است.

به این ترتیب، دیور همچنان یکی از تأثیرگذارترین طراحان امروزی است.

 

مطلب مرتبط : تاریخچه ی پیدایش برند آدیداس Adidas از زبان خود کمپانی

 

هرمس Hermes

برند فرانسوی قدیمی Hermés که در سال 1837 توسط تیری هرمس در پاریس تأسیس شد، به عنوان کلمه ای برای تجمل تبدیل شده است.

محصول مشخص آن، زین هرمس، تقریباً یک قرن بعد، در سال 1922 ایجاد شد و اولین بوتیک هرمس – پرچمدار Faubourg Saint-Honoré – در سال 1925 افتتاح شد.

علاقه مندان به مد، خانه مد را با خیاطی بی عیب و نقص مرتبط می دانند.

جزئیات بسیار لوکس و فرآیند تولید منحصر به فرد.

 

هرمس پیشرو در صنعت کالاهای لوکس است: از پوشاک بسیار عالی تا اندازه‌گیری شده تا محصولات چرمی با طراحی دقیق، وسایل مسافرتی، جواهرات، لوازم ثابت و مجموعه‌های عطر.

اخلاق طراحی این برند تماماً در مورد ارج نهادن به هنر سنتی و معنای واقعی تجمل، همراه با جذابیت مدرن است.

کیفیت طراحی های هرمس به حدی است که در سال 1926 این برند توسط پادشاه اسپانیا، آلفونسو سیزدهم، که شرکت را به عنوان “پادشاه صنایع دستی چرمی” تحسین کرد، مورد توجه قرار گرفت.

 

صنعتگران هرمس به‌عنوان یک خانه مد با میراث تاریخی، در مواد مجلل، به‌ویژه چرم‌های انعطاف‌پذیر و درجه یک، تخصص دارند و با پشتکار تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که سنت‌های مادام‌العمرشان به خوبی حفظ شده و به رسمیت شناخته شده است.

این برند به‌ویژه برای کیف‌های دستی مورد علاقه‌اش، مانند مدل‌های نمادین Kelly و Birkin شناخته شده است.

برند هرمس به دلیل تعهد کامل خود به صنایع دستی خوب و توجه دقیق به جزئیات همچنان مورد تحسین قرار می گیرد.

محصولات هرمس با تمرکز بر قطعات انحصاری که نیاز به یک نگاه زیرک برای استایل دارند، در کلاس خاص خود قرار دارند و مظهر پیچیدگی کلاسیک هستند.

 

مطلب مرتبط : چگونه برند زارا Zara یکی از برترین برند های جهان شد؟

 

شانل Chanel

خانه مد Chanel توسط کوکو شانل در سال 1913 در پاریس، فرانسه تاسیس شد.

این یکی از شناخته شده ترین و نمادین ترین نام ها در دنیای مد است.

کوکو شانل یک طراح و بازرگان بینا بود که صنعت را با طرح های نوآورانه و جاودانه خود متحول کرد.

طرح‌های نمادین او مانند عطر افسانه‌ای Chanel No.

خانه مد Chanel از زمان آغاز به کار خود یک مرکز نوآوری و مد لوکس بوده است.

در طول سال‌ها، شانل با برخی از مشهورترین طراحان، ورزشکاران و سرگرمی‌ها همکاری کرده است و در عین حال همچنان مرزهای مد را پیش می‌برد و قطعاتی را به جهان ارائه می‌دهد.

امروزه، خانه مد Chanel با طراحی های نفس گیر، کیفیت بی عیب و نقص و ساخت بی عیب و نقص، در مد لوکس پیشتاز است.

با روندهای همیشه در حال تحول، شانل همچنان جلوتر از منحنی است و در زمینه مد و استایل پیشرو در صنعت باقی می ماند.

 

کوکو شانل، اسطوره مد، بیش از یک قرن است که تأثیر عمیقی بر صنعت مد داشته است.

کوکو شانل که زاده گابریل بونهور شانل بود، معتقد بود که سبک تنها نحوه لباس پوشیدن شما نیست، بلکه یک سبک زندگی است.

او در فرانسه متولد شد و کار خود را به عنوان یک میلینر در سال 1910 آغاز کرد.

کلاه های او به دلیل ترکیبی از سبک و کاربردی به سرعت نه تنها در فرانسه بلکه در سراسر جهان محبوب شدند.

کوکو شانل سپس یک فروشگاه کوچک در پاریس افتتاح کرد که به سرعت شهرت و محبوبیت خود را به عنوان یک طراح به دست آورد و سبکی منحصر به فرد و آزاد را ایجاد کرد.

با گذشت زمان، کوکو شانل امپراتوری خود را گسترش داد و اولین طراح بود که از پارچه ژرسه در طراحی های خود استفاده کرد و مدل های ساده و کلاسیک با ظرافت مجلل را معرفی کرد.

او با معرفی مفهوم “لباس سیاه کوچک” که به سرعت تبدیل به نماد مد شد، اعتبار دارد.

در دهه 1930، کوکو شانل یکی از طراحان برجسته سلطنتی اروپا بود.

ظرافت و سبک سازش ناپذیر کوکو شانل نه تنها در باند فرودگاه دیده می شد، بلکه در زندگی روزمره افراد شیک پوش در سراسر جهان نیز دیده می شد.

تا به امروز، تأثیر او در سطح جهانی در صنعت مد احساس می شود.

قطعات جاودانه او اغلب در کمد لباس های مدرن امروزی دیده می شود و الهام بخش نسلی از مدگرایان است و کوکو شانل همچنان به عنوان یکی از نمادین ترین طراحان تمام دوران مورد احترام است.

 

 

مطلب مرتبط : برند های لوکس از چه رنگ هایی در محصولات خود استفاده می کنند؟

 

گوچی Gucci

یکی از نمادین ترین خانه های مد در جهان، گوچی در سال 1921 توسط گوچیو گوچی در فلورانس ایتالیا تاسیس شد.

گوچیو علاقه زیادی به مد داشت و اولین طعم کالاهای لوکس را زمانی که به عنوان باربر در هتل ساووی لندن کار می کرد، چشید.

زمانی که در سال 1921 به فلورانس بازگشت، شناختی از بازار لوکس به دست آورده بود و برند مد خود را به نام گوچی ایجاد کرد.

اولین مغازه او در فلورانس افتتاح شد و اجناس چرمی درجه یک از جمله چمدان و سراجی را می فروخت که همگی توسط صنعتگران محلی ساخته می شدند.

کیفیت محصولات او خیلی زود شهرت یافت و آنها راه خود را در سراسر جهان آغاز کردند.

در دهه 1930، گوچی شروع به توسعه طرح‌ها و نقوش نمادین کرد، به ویژه خط امضا سبز-قرمز-سبز و نماد نمادین G.

دهه 1950 زمان گسترش زیادی برای این برچسب بود که در آن به طیف وسیعی از دسته‌های مختلف محصولات متنوع شد.

مانند پوشاک آماده، کفش، کیف دستی و لوازم جانبی.

پس از مرگ گوچیو در سال 1953، مالکیت این برچسب به پسران او، آلدو، واسکو و رودولفو منتقل شد.

آنها جان تازه ای به برند تزریق کردند و در طول دهه 1960، گوچی به عنوان یکی از بزرگترین و مجلل ترین خانه های مد در جهان تثبیت شد.

دهه های 1970 و 80 دوران پرتلاطمی برای شرکت بود.

پس از مرگ یکی از اعضای خانواده آلدو در سال 1975، مالکیت این برچسب تغییر کرد و شرکت به Maurizio Gucci، که تنها نگهبان تجارت خانوادگی شد، واگذار شد.

با این حال، شرکت مجبور به انجام یک سری تجدید ساختار مالی پرهزینه شد و در دسامبر 1993، گوچی توسط یک شرکت چند ملیتی خریداری شد.

تحت مالکیت جدید، گوچی دستخوش تحولی باورنکردنی شد و به یکی از موفق‌ترین برندهای دهه‌های 1990 و 2000 تبدیل شد و عنوان خود را به عنوان مهم‌ترین خانه مد لوکس در جهان دوباره به دست آورد.

امروزه، این شرکت همچنان در خط مقدم روندهای مد جهانی قرار دارد و از طرح های نوآورانه و کمپین های بازاریابی قدرتمند برای جذب مشتریان لوکس مدرن استفاده می کند.

 

 

ایو سن لوران YSL

ایو سن لوران یکی از تاثیرگذارترین طراحان مد قرن بیستم بود.

او در اوران الجزایر از پدر و مادری فرانسوی زبان به دنیا آمد که مدت کوتاهی پس از تولد او به فرانسه نقل مکان کردند.

سنت لوران دانش آموز مادام العمر هنر بود و در سنین پایین به موسیقی و طراحی تسلط داشت.

اگرچه او در نهایت مجبور به تحصیل در رشته حقوق شد، سنت لوران دلش برای تبدیل شدن به یک طراح مد بود.

پدر و مادرش به اشتیاق او پی بردند و او را در Chambre Syndicale de la Couture Parisienne ثبت نام کردند، جایی که او در دنیای انحصاری مد لباس پاریس آموزش دید. از آنجا، YSL با طراحی های خود به سرعت به اوج دنیای مد رسید.

YSL اولین مجموعه خود را در سال 1958 معرفی کرد و به زودی به دلیل طراحی های مدرن و جسورانه خود شناخته شد.

او عناصری مانند کت و شلوار تاکسیدو را برای زنان رایج کرد و مفاهیم سنتی زنانگی و مد را کنار گذاشت.

او همچنین از رنگ‌های روشن، چاپ‌های جسورانه و ترکیب‌های نوآورانه پارچه استفاده کرد و راه را برای مد دهه‌های 1960 و 1970 هموار کرد.

رویکرد او اغلب صراحتاً مستقیم بود و طرح‌هایش متهورانه تخیلی بود.

تحت رهبری دقیق او، YSL به سرعت به یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین خانه های مد در جهان تبدیل شد.

 

YSL خطوط لوازم جانبی متعدد، خطوط آماده پوشیدن و عطرها را ایجاد کرد.

محبوبیت او در بین افراد مشهور افزایش یافت و خیلی زود با جت ست همراه شد، به خصوص کسانی که سلیقه منحصر به فرد او را در مد تحسین می کردند.

با وجود مخالفت بالقوه عمومی، YSL روندهای متعددی را ایجاد کرد.

طرح های رنگارنگ و التقاطی او نمادین بود و او با زمان همگام بود و در دهه 1980 خطوط لباس آماده ایجاد کرد.

 

YSL در سال 2008 درگذشت، اما میراث او همچنان بخش قدرتمندی از دنیای مد است.

طرح های انقلابی او ظرافت مدرن را بازتعریف کرد و دید کاملا جدیدی را برای مد به راه انداخت.

نفوذ YSL همچنان در مد امروز احساس می شود و یاد او همیشه زنده خواهد ماند.

 

 

اگر این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت خوشحال می شویم دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید