مد و استایل

8 روش برای انتخاب خلاقانه در مد و استایل

کدام مد بهتر است؟ مد تقلید گرایانه یا مد خلاقانه

مد را به طور کلی می توان به دو دسته ی انتخاب خلاقانه و انتخاب تقلید گرایانه تقسیم بندی کرد.

انتخاب خلاقانه ی مد بستگی به میزان دانش و اطلاعات شما در مورد مد دارد.

همچنین انتخاب تقلید گرایانه نیز عمدتا می تواند از افراد مشهور و سلبریتی ها برگرفته شود.

تقلید کردن و خلاق بودن در دو سمت مد و استایل هستند که می توانید گاهی نیز یک تعادل بین این دو مورد ایجاد کرد.

می توان در یک استایل همانطور جزئی از آن را از استالیست مشهوری تقلید کرده ایم؛ همچنان جز و قسمت دیگر استایل را به صورت خلاقانه شکل دهیم.

در این مطلب قصد داریم 8 روش برای اینکه مد خلاقانه داشته باشید را برای شما شرح دهیم.

پس در ادامه با « تیپکا » همراه باشید.

خلاقیت در مد به طور اجتناب ناپذیری در هم تنیده شده است.

مد یک سبک است که توسط یک جمعیت خاص در یک زمان خاص پذیرفته شده است.

خلاقیت چیزی است که فرد را قادر می سازد چیزی جدید خلق کند.

پس ریشه مد که همان سبک است، نیازمند آن ذات انسان است که خلق می کند و آن خلاقیت است.

پس رابطه مد و خلاقیت این است که خلاقیت جزئی و ذات مد است که برای آن وجود دارد.

خلاقیت در مد فراتر از عمل صرف پوشیدن لباس است.

این زبان به عنوان زبانی برای بیان خود عمل می کند که در آن طراحان روایت ها را از طریق بافت ها، رنگ ها، برش ها و شبح ها بیان می کنند.

از خلاقیت های آوانگارد الکساندر مک کوئین گرفته تا طرح های مرزی آیریس ون هرپن، رویکردهای نوآورانه مد، هنجارهای مرسوم را بازتعریف می کند و گرایش های جدیدی را ایجاد می کند.

 

خلاقیت چیست و چگونه در طراحی مد غوطه ور می شود؟

خلاقیت را می توان چیزی دانست که در آن یک ایده جدید شکل می گیرد و برخی از ایده های قدیمی به روشی جدید اصلاح می شوند و ظاهر جدیدی به ما می بخشد.

خلاقیت در طراحی مد رابطه بین خلاقیت و مد است.

یک مرد خلاق هرگز نمی تواند عقب بماند.

او همیشه به چیز جدیدی فکر می کند که با تخیل دیگر متفاوت است.

خلاقیت با توانایی یافتن الگوهای پنهان مشخص می شود که با تخیل دیگر متفاوت است.

 

 

1 – جایگاه خود را پیدا کنید

اولین قدم برای خلاق بودن این است که جایگاه خود را پیدا کنید.

چه نوع مدی را می خواهید بسازید؟

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

ارزش ها و الهامات شما چیست؟

با پاسخ به این سوالات می توانید سبک و هویت خود را به عنوان یک طراح تعریف کنید.

شما همچنین می توانید در مورد بازار تحقیق کنید و شکاف ها یا فرصت هایی را که می توانید با طرح های نوآورانه خود پر کنید، شناسایی کنید.

 

 

2- آزمایش و کاوش کنید

گام دوم برای خلاق بودن، آزمایش و کشف است.

از امتحان کردن چیزهای جدید، یادگیری مهارت های جدید و ترکیب عناصر مختلف نترسید.

می توانید از منابع مختلف الهام مانند هنر، فرهنگ، تاریخ، طبیعت یا فناوری استفاده کنید.

همچنین می توانید با طراحان، هنرمندان یا کارشناسان دیگر برای تبادل نظر و بازخورد همکاری کنید.

با آزمایش و کاوش می توانید امکانات جدیدی را کشف کنید و افق های خلاقانه خود را گسترش دهید.

 

 

3- خودت را به چالش بکش

قدم سوم برای خلاق بودن این است که خود را به چالش بکشید.

به راه حل های آسان یا بدیهی بسنده نکنید.

در عوض، خود را وادار کنید تا خارج از چارچوب فکر کنید، هنجارها را زیر سوال ببرید و قوانین را زیر پا بگذارید.

همچنین می توانید اهداف و ضرب الاجل هایی را برای خود تعیین کنید تا به خود انگیزه دهید و پیشرفت خود را بسنجید.

با به چالش کشیدن خود، می توانید مهارت های تفکر انتقادی، حل مسئله و تصمیم گیری خود را توسعه دهید.

مطلب مرتبط : راهنمای انتخاب سبک لباس کلاسیک یا مدرن

 

 

4 – به یادگیری ادامه دهید

 

ششمین و آخرین قدم برای خلاق بودن، ادامه یادگیری است.

خلاقیت یک ویژگی ثابت نیست که یا دارید یا ندارید.

این مهارتی است که با تمرین و آموزش می توانید آن را ارتقا دهید و آن را اصلاح کنید.

شما باید با آخرین روندها، تکنیک ها و ابزارهای صنعت مد همراه باشید.

همچنین باید به دنبال منابع جدید دانش، الهام و راهنمایی باشید.

می توانید کتاب، مجله، وبلاگ یا پادکست بخوانید.

همچنین می توانید در دوره ها، کارگاه ها یا سمینارها شرکت کنید.

با ادامه یادگیری، می توانید خلاقیت خود را افزایش دهید و جلوتر از منحنی باشید.

مطلب مرتبط : مد مینیمال چیست؟ چگونه استایل مینیمال شکل دهیم؟

مد در همه جا وجود دارد، هر گوشه بدن، نحوه راه رفتن، نحوه نشستن، همه چیز در مد گنجانده شده است.

اصطلاح مد به سبک مربوط می شود.

اما یک نوع مد برای همیشه باقی نمی ماند، از زمان به زمان تغییر می کند.

در یک زمان خاص، گروهی از افراد یک سبک را به طور جمعی انتخاب می کنند و به عنوان یک روند شناخته می شود.

در واقع، می توان گفت که تمام دنیا در مورد مد است.

دنیا همیشه سعی می کند خود را به شیوه ای جدید نشان دهد و به آن مد می گویند.

بنابراین مد در همه جا، در هر مردم، در هر گوشه ای از این دنیای زیبا نهفته است.

 

 

5- تکامل مد: از سنت تا آوانگارد

مد نه تنها در سبک بلکه در فرآیند خلقت نیز تکامل می یابد.

از تکنیک های سنتی دست ساز تا شگفتی های فناوری مانند چاپ سه بعدی، این صنعت به طور مداوم نوآوری را پذیرفته است.

ادغام سنت با فناوری، تغییری اساسی در نحوه رویکرد طراحان به هنر خود نشان می دهد.

 

6 – تلاقی فناوری و خلاقیت

پیشرفت های تکنولوژی درها را به روی ابعاد جدیدی از خلاقیت در مد باز کرده است.

اکنون طراحان از قدرت هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نه تنها برای طراحی، بلکه برای تعریف مجدد تجربه مصرف کننده استفاده می کنند.

از ایجاد مجموعه‌های مد دیجیتال گرفته تا افزایش تجربه خرید از طریق آزمایش‌های واقعیت افزوده، فناوری به قلم مویی برای این هنرمندان مدرن تبدیل می‌شود.

7 – پل زدن پایداری و خلاقیت در مد

فراخوان برای پایداری انقلابی را در نحوه درک خلاقیت مد به وجود آورده است.

طراحان در حال بررسی مواد سازگار با محیط ‌زیست، روش‌های نوسازی و تولید زباله‌های صفر هستند.

نوآوری‌هایی مانند استفاده از چرم آناناس یا قارچ و پارچه‌های بازیافتی، صنعت را متحول می‌کند و ثابت می‌کند که خلاقیت فقط به زیبایی‌شناسی نیست، بلکه در مورد اقدامات مسئولانه نیز هست.

 

 

8 –  پذیرش تنوع و فراگیری

خلاقیت مد فقط در مورد طرح ها نیست.

همچنین درباره داستان هایی است که می گوید.

این صنعت در حال فراگیرتر شدن است و تنوع در اندازه ها، شکل ها، رنگ ها و پس زمینه ها را در بر می گیرد.

برندها منحصربه‌فرد بودن را جشن می‌گیرند، کلیشه‌ها را می‌شکنند و هنجارهای اجتماعی را به چالش می‌کشند و محیطی خلاق‌تر و پذیرنده‌تر را پرورش می‌دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید