مد و استایل

چگونه یک کسب و کار بوتیک لباس راه اندازی کنیم؟

برای شروع بوتیک لباس بایستی چه کار هایی انجام داد؟

کسب و کارهای کوچک بزرگترین کارفرمایان کشور هستند و لباس بوتیک و سایر فروشگاه های خرده فروشی تعداد قابل توجهی از این شرکت ها را تشکیل می دهند.

برخلاف رقبای بزرگ‌ترشان، صاحبان بوتیک‌ها برندها و طراحان منحصر به فرد را در مکان و بازارشان انتخاب می‌کنند.

کسب‌وکارهای محلی پوشاک نیز خدمات شخصی‌سازی‌شده‌تری به مشتریان ارائه می‌دهند و می‌توانند به مشتریان خود در مورد بهترین محصولات برای نیازهایشان توصیه کنند.

اگر شما علاقه مند به راه اندازی یک تجارت پوشاک هستید و دارای زیرکی تجاری، دسترسی به سرمایه و تخصص مد هستید، پس تنها چیزی که باید بدانید این است که چگونه شروع کنید و رشد کنید.

در اینجا مراحل کلیدی برای راه اندازی یک کسب و کار بوتیک لباس آورده شده است.

در ادامه با « تیپکا » همراه باشید.

 

طاقچه مد خود را پیدا کنید

یک طاقچه می تواند به شما کمک کند در یک بازار شلوغ متمایز شوید و کالای خود را با افرادی که می خواهند آنچه را که می فروشید مطابقت دهید.

برای مثال، جایگاه شما می‌تواند لباس‌های پایدار، لباس‌های بچه‌گانه، لباس‌های ساحلی یا مد از طراحان ایرانی باشد.

همانطور که جایگاه خود را در نظر می گیرید، به ارزش های خود فکر کنید و مشتریان و بازار انتخابی خود را بشناسید.

رقبای شما چه چیزی ارائه می دهند؟

قیمت آنها چقدر است؟

آنها چگونه کسب و کار خود را بازاریابی می کنند؟

از این بینش ها برای ایجاد یک مفهوم تجاری استفاده کنید که برای شما منحصر به فرد و معنادار است، اما همچنین از نیازها و ترجیحات مصرف کننده آگاه است.

 

 

یک نام انتخاب کنید

نامگذاری کسب و کار فروشگاه لباس شما ممکن است آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نباشد.

هنگام انتخاب نام، سعی کنید نام آن کوتاه، آسان برای به خاطر سپردن، توصیفی از کسب و کار و قادر به جلب توجه باشد.

بسته به فرم کسب‌وکاری که انتخاب می‌کنید، ممکن است لازم باشد که ثبت‌نام کنید و/یا از دولت و اتحادیه مربوط که کسب‌وکارتان در آن شکل گرفته است، تأییدیه دریافت کنید.

برند شما باید قابل ارتباط باشد و به راحتی توسط خریداران شناسایی شود.

این باید احساس مشتریان شما را هنگام ورود به فروشگاه، بازدید از وب سایت و تعامل با شما در رسانه های اجتماعی شکل دهد.

و باید همه چیز از نمایشگرهای شما گرفته تا لوگو و کیسه های خرید شما را لمس کند.

همانطور که برند خود را می سازید، به ماموریت، جایگاه و مشتریان خود فکر کنید.

به عنوان مثال، برند فروشگاه لباس کودک با یک برند لباس پایدار کاملاً متفاوت است.

 

 

طرح کسب و کار بوتیک لباس خود را بنویسید

از آنجا که شما رقابت زیادی خواهید داشت –

چه آنلاین و چه در فروشگاه –

تکالیف خود را انجام دهید و یک طرح کسب و کار به خوبی تحقیق شده ایجاد کنید.

این به راهنمایی فروش، بازاریابی، کارکنان و استراتژی رقابتی شما کمک می کند و اگر می خواهید تامین مالی را تضمین کنید ضروری است.

در اینجا یک طرح کلی پیشنهادی برای طرح کسب و کار بوتیک لباس شما آمده است:

خلاصه اجرایی: مروری کوتاه بر کسب و کار شما و دلیل موفقیت آن

توضیحات شرکت: اطلاعات دقیقی در مورد کسب و کار شما ارائه می دهد و مزیت های رقابتی شما را توضیح می دهد.

شرح خط محصول: لیستی از محصولات فروشگاه لباس خود را ارائه دهید.

ویژگی های منحصر به فرد آنها را توضیح دهید، آنها به چه کسانی مراجعه خواهند کرد و چرا.

همچنین نحوه تهیه کالا، نام تامین‌کنندگان و فروشندگان و هزینه‌های عمده‌فروشی را نیز شرح دهید.

چه کسی مسئولیت مدیریت روزانه را بر عهده خواهد داشت؟

تحلیل بازار: چشم انداز صنعت چیست؟

مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟

در مقابل چه رقابتی هستید؟

(هنگام تصمیم گیری در مورد جایگاه مد خود از اطلاعاتی که کشف کردید استفاده کنید.)

برنامه تامین مالی: شرحی از نیازهای مالی شما، صورت های مالی دقیق و تجزیه و تحلیل صورت های مالی.

استراتژی بازاریابی: بخش فروش و بازاریابی در طرح کسب و کار شما جایی است که شما استراتژی هایی را برای ارتقای کسب و کار خود و بازگرداندن مشتریان به آن ترسیم می کنید.

ساختار کسب و کاری که برای کسب و کار پوشاک خود انتخاب می کنید –

بر عملیات روزانه، مالیات ها و میزان ریسکی که می خواهید با دارایی های شخصی خود متحمل شوید، تأثیر می گذارد.

ساختاری را انتخاب کنید که بین حمایت ها و مزایای قانونی تعادل برقرار کند.

نکته: انتخاب یک ساختار قانونی برای بوتیک لباس شما مهم است، به خصوص اگر قصد دارید برای تامین مالی کسب و کار خود پول قرض کنید.

بسیاری از صاحبان مشاغل این نکات را تا زمانی که سؤالات در برنامه های وام یا مجوز ظاهر نشود در نظر نمی گیرند.

 

 

کسب و کار خود را ثبت کنید

بر اساس موقعیت مکانی و ساختار کسب و کار خود، ممکن است لازم باشد کسب و کار خود را در اتحادیه خود ثبت کنید.

اقدام دریافت برای پروانه کسب را انجام دهید.

 

بیمه بگیرید

فروشگاه های خرده فروشی به طور کلی نیاز به دریافت بیمه مسئولیت عمومی و اموال تجاری دارند.

این خط‌مشی‌ها از کسب‌وکار شما در برابر خطرات و حوادثی مانند آسیب به مشتری و آسیب به اموال محافظت می‌کنند.

برخی از مالکان قبل از اینکه با اجاره ملک موافقت کنند، به مدرک بیمه نیاز دارند.

اگر کارمند دارید، اکثر دفتر اصناف از شما می خواهند که بیمه غرامت کارگران داشته باشید.

 

یک سیستم نقطه فروش (POS) راه اندازی کنید

قبل از اینکه بتوانید پرداخت‌های مشتریان را بپذیرید و درآمد را به حساب بانکی خود واریز کنید، باید یک سیستم POS راه‌اندازی کنید.

تحقیق کن سیستم های POS مدرن می توانند بسیار بیشتر از تراکنش ها انجام دهند.

آنها می توانند به شما در پیگیری وفاداری مشتری، مدیریت موجودی، نظارت بر عملکرد فروش، مدیریت کارکنان و حمایت از تلاش های بازاریابی خود کمک کنند.

مطلب مرتبط : چطور یک استایلیست موفق شویم؟

کسب و کار خود را بازاریابی کنید

راه های زیادی برای بازاریابی کسب و کار پوشاک شما وجود دارد.

طرح کسب و کار خود را دوباره مرور کنید و استراتژی بازاریابی خود را با بازار هدف خود مطابقت دهید.

یکی از بستر های عالی برای تبلیغات کسب و کار، شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

در اینجا چند ایده برای ترکیب وجود دارد:

یک وب سایت متمایز بسازید: مطمئن شوید که سایت برای موتورهای جستجو بهینه شده است (و در نتیجه احتمال اینکه زودتر در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود بیشتر است).

از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت دارای قابلیت های تجارت الکترونیکی است که برای اجرای کارآمد و ایمن فروشگاه شما نیاز دارید.

در رسانه های اجتماعی فعال و درگیر باشید: در اینستاگرام و/یا توییتر حضور داشته باشید.

آخرین محصولات مد و اطلاعات خود را در مورد رویدادها و تبلیغات ویژه به اشتراک بگذارید.

از هشتگ ها استفاده کنید تا شما و مشتریانتان بتوانید محصولات خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید و تا حد امکان درگیر شوید.

استفاده از تبلیغات پولی را برای ارتقای خطوط محصول و پیوند آنها به سایت تجارت الکترونیک خود در نظر بگیرید.

اهرم بازاریابی ایمیلی: ایمیل یکی از موفق ترین ابزارهای بازاریابی در بسته ابزار هر کسب و کار کوچک است.

مشترکین شما ثبت‌نام کرده‌اند، می‌خواهند از شما بشنوند، و احتمال اینکه صندوق ورودی‌شان به اندازه فیدهای رسانه‌های اجتماعی‌شان پر باشد، کمتر است.

این فرصت شما برای درخشش است.

اطلاعیه های محصول را به اشتراک بگذارید، پیشنهادات انحصاری را برای مشترکان ایمیل کنید، نظرات خود را درخواست کنید، و رویدادهای آینده را اذیت کنید.

با این حال، مقدار واقعی بستگی به محل کسب و کار شما، کالاهایی که می فروشید، هزینه بازاریابی شما و غیره دارد.

 

برای محاسبه هزینه واقعی، در نظر بگیرید که چه مقدار پول برای خرید موجودی، پرداخت اجاره، دریافت بیمه، تامین مالی فعالیت های بازاریابی، تجهیز و تزئین فروشگاه، خرید تجهیزات و تنظیم حقوق و دستمزد نیاز دارید.

 

سودآوری کسب و کار بوتیک لباس چقدر است؟

حاشیه سود ناخالص در کسب و کار خرده فروشی پوشاک حدود 50 درصد است.

اما عددی که واقعاً اهمیت دارد حاشیه سود خالص است.

این عددی است که پس از کسر تمام هزینه های انجام تجارت (مالیات، صورتحساب، موجودی، حقوق و دستمزد و غیره) به آن می رسید.

به طور معمول، این عدد بین چهار تا 13 درصد در نوسان است.

 

تامین کنندگان لباس را از کجا پیدا کنم؟

شما چندین گزینه برای یافتن تامین کنندگان دارید.

ابتدا، دایرکتوری‌های تامین‌کننده، وب‌سایت‌های عمده‌فروش یا سازنده، و آژانس‌های تطبیق تامین‌کننده (که می‌توانند شما را با تامین‌کننده مناسب پیوند دهند) تحقیق کنید.

یکی از نمونه ها که تامین کنندگان کالا ها در آن وجود دارند؛ بازار بزرگ تهران است.

گزینه دیگر حضور در نمایشگاه‌های تجاری است تا بتوانید با فروشندگان در صنعت خرده‌فروشی ملاقات کنید، محصولات آنها را نمونه‌گیری کنید و شبکه‌سازی کنید.

اگر می‌خواهید هزینه‌ها را پایین نگه دارید، حضور در نمایشگاه تجاری خود را به منطقه یا منطقه محلی خود محدود کنید.

این رویدادها اغلب تامین کنندگانی را در منطقه شما نشان می دهند، که باعث کاهش هزینه های لجستیک در زمان سفارش می شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید