در سال ۲۰۲۵، صنعت مد با ترکیبی از نوآوریهای فناورانه، بازگشت به سبکهای نوستالژیک و تأکید بر پایداری، روندهای متنوعی را تجربه میکند.
اخبار حاشیهای مد، شامل رویدادها، شایعات و تحولات پیرامون افراد مشهور، طراحان و برندهای مطرح، تأثیر قابلتوجهی بر روندهای مد و استایل عمومی دارد.
آخرین اخبار در مد و استایل که همواره با گذشت سال 2024 دستخوش تغییراتی شده است؛ را برای شما می خواهیم در این مطلب شرح دهیم.
این تأثیرات را میتوان در چند جنبه بررسی کرد:
در ادامه با « تیپکا » همراه باشید.
مد هوشمند و فناوریهای پوشیدنی
لباسهای هوشمند با قابلیتهایی نظیر پایش سلامت و تغییر رنگ بهسرعت محبوبیت یافتهاند.
این پوشاک با ترکیب فناوری و مد، تجربهای نوین را برای مصرفکنندگان فراهم میکنند.
لباس هایی که در برابر نور خورشید و نور ماه در هر زمان به صورت خاصی تغییر رنگ می دهند.
همچنین اکسسوری های پوشیدنی جذاب و هوشمند برای سنجش و پایش سطح سلامت بدن بیشتر باب می شوند.
لباس هایی که دارای دوخت و برشی هستند که گاها می توانید با بستن زیپ یا دکمه ی مخفی آنها را تغییر سایز دهید.
هر چه که پیش تر می رویم لباس هایی با طراحی های مدرن و رنگ های کهکشانی را بیشتر خواهید دید.
بازگشت به سبکهای دهه ۸۰ و ۹۰
الگوهای گلدار، لباسهای گشاد و رنگهای پررنگ از دهههای گذشته دوباره مورد توجه قرار گرفتهاند.
این روند نوستالژیک در طراحیهای معاصر بهوضوح دیده میشود.
این سبک استایل را همیشه در صنعت مد دیده اید؛ اما آن طراحی و دیزاین آن برای روی مد در آوردن آن طرح لباس مهم است.
لباس هایی که با طراحی نوستالژیک هستند؛ گاهی برای ایجاد تفاوت در روند مد روزمره خود تاثیر گذار هستند.
دهه ی 80 و 90 میلادی پر از لباس هایی است؛ که پایین شلوار گشاد و پیلی خود و تکه دوزی های خاص خودش را دارد.
اینگونه پیش رفتن در روند مد باعث شکوفا شدن خلاقیت و هوش هنری نیز می شود.
رنگهای ترند سال ۲۰۲۵
رنگهای زرد و صورتی پودری در سال ۲۰۲۵ برجسته شدهاند.
زرد وانیلی و زعفرانی در بسیاری از مجموعهها حضور دارند و صورتی پودری جایگاه ویژهای در طراحیها یافته است.
در تریم لباس های تیره یا حتی روشن می توانیم این نوع رنگ ها را ببینیم.
رنگ هایی که دارای ظاهری پودری هستند چیزی را القا می کنند؛ از درون طبیعت برمی خیزد.
هماهنگی و سازگاری با این رنگ ها می تواند استایل شما در آخرین روند و ترند روز مد دنیا قرار دهد.
تأکید بر مد پایدار
با افزایش آگاهی زیستمحیطی، استفاده از پارچههای پایدار و اکو-فایبرها در طراحیها رواج یافته است.
این رویکرد نهتنها به حفظ محیطزیست کمک میکند، بلکه ظرافت و کیفیت بالایی را نیز به ارمغان میآورد.
لباس هایی که در عملکرد کارگرها نظارت خاصی بوده و در موقعیت خوبی تهیه شده است.
جنس پارچه ها و مواد های اولیه قابل بازیافت و تجزیه پذیر در چرخه طبیعت باشند و کمترین آسیب را به محیط زیست بزنند.
اینکه یک مد پایدار را بخواهید با استایل ترند و آخرین روند صنعت مد و فشن ترکیب کنید کار سختی نیست.
به هولوگرام داخل هر لباس توجه کنید به الگو هایی که در لیبل لباس درج شده است.
آن لباس از چه الیافی تحت چه شرایطی تولید و در کدام کشور تولید شده است.
حتما بخوانید : تحولات روند مد چه تاثیراتی در تیپ و استایل ما دارد؟
ترکیب استایل کلاسیک و اسپرت
ترکیب لباسهای اسپرت و رسمی به یکی از جذابترین ترندهای سال تبدیل شده است.
این استایل امکان استفاده همزمان از راحتی و شیکی را فراهم میکند و برای محیطهای مختلف مناسب است.
این ترکیب بایستی به شکلی صورت گیرد که تداخلی در هماهنگی رنگ ها نداشته باشد.
البته که هم سایز بودن و متناسب بودن بالا تنه و اکسسوری های مورد استفاده نیز اهمیت خاصی دارد.
استایل های کلاسیک دارای خصوصیاتی از قبیل ظاهر ساده، دوخت و برش های مینیمال و ساده و جزئیات کم هستند.
لباس های اسپرت دارای پارچه های کشسانی خاص و طرح و لوگو های برند های ورزشی یا حتی ظاهر اسپرت روزمره و کژوال راحت خود هستند.
این یکی دیگر از روند های مد در سال 2025 است.
استفاده از جیر در طراحیها
پارچه جیر در طراحیهای سال ۲۰۲۵ نقش مهمی ایفا میکند.
از کیفها و دامنها گرفته تا ستهای هماهنگ، جیر بهعنوان یکی از مواد اصلی در مجموعهها حضور دارد.
این روندها نشاندهنده ترکیبی از گذشته و آینده در دنیای مد هستند که با تأکید بر پایداری و فناوری، تجربهای نوین را برای علاقهمندان به ارمغان میآورند.
البته که پارچه ی جیر در برابر سایش و فرسودگی عملکرد بسیار خوبی از خود بجای می گذارد.
پارچه ی جیر در روند مد امسال در بسیاری از استایل های ترند دیده خواهد شد.
استفاده ی طراحان مد و استایل از این پارچه باعث شده است؛ که اخیرا این نوع پارچه در بین صنعت مد از توجه خاصی برخوردار شود.
شکلدهی به ترندهای جدید
اخبار مرتبط با افراد مشهور و طراحان میتواند به سرعت ترندهای جدیدی را ایجاد کند.
به عنوان مثال، پوشش یک بازیگر معروف در مراسمی خاص میتواند الهامبخش بسیاری از افراد برای تقلید از آن استایل باشد.
اینگونه ترند ها گاها به صورت اتفاقی رخ می دهد و گاهی هم بنا به سلیقه ی طراح یک برند برای پوشش یک سلبریتی صورت می گیرد.
پوشیدن لباس های نابهنجار تاثیر زیادی در روند مد خواهد داشت.
زیرا زمینه ی مد یک نقش جدا گانه در صنعت استایل و پوشش ظاهری افراد دارد.
حتما بخوانید : اخبار و روند های صنعت مد ( بینش های نو در صنعت مد )
تغییر در سلیقه عمومی
رسانهها با پوشش گسترده اخبار مد، میتوانند سلیقه عمومی را تحت تأثیر قرار دهند.
معرفی مداوم یک سبک یا رنگ خاص در رسانهها میتواند باعث پذیرش گسترده آن در جامعه شود.
افکار عمومی را می توان با نشریه ها و اخبار و تلویزیون و فیلم های هالیوودی تحت تاثیر قرار داد؛ و زمینه ی مد و استایل جدیدی را ایجاد کرد.
اینکه بتوانید در بین نقش های مختلف یک استایل را برای روند مد خود در امسال انتخاب کنید؛ بستگی به سلیقه ی شخصی شما دارد.
افزایش آگاهی و نقدپذیری
اخبار حاشیهای میتواند به افزایش آگاهی عمومی نسبت به مسائل مرتبط با مد، مانند پایداری، شرایط کارگران صنعت پوشاک و تأثیرات زیستمحیطی تولید لباس، منجر شود.
این آگاهی میتواند مصرفکنندگان را به انتخابهای مسئولانهتر سوق دهد.
اینکه بدانید چطور می خواهید در جامعه یا موقعیت های اجتماعی شخصی ظاهر شوید؛ از آگاهی در مورد روند مد است.
آگاهی مرتبط در زمینه ی مد می تواند شما را از آخرین اخبار در زمینه ی مد شما را مطلع کند؛ و زمینه ای فراهم کند که در روند مد قدم بگذارید.
اگاهی های نامرتبط نیز می تواند باعث شود که سلیقه ی شخصی خود را بهتر بشناسید؛ و بتوانید در روند مد شخصی خود بنا به آخرین ترند های روز استایل خود را شکل دهید.
تأثیر بر رفتار خرید
اخبار مرتبط با برندها، مانند همکاریهای جدید، تغییرات مدیریتی یا حتی رسواییها، میتواند بر رفتار خرید مصرفکنندگان تأثیر بگذارد.
برای مثال، اخبار منفی درباره یک برند ممکن است باعث کاهش فروش آن شود.
یا اینکه سلبریتی خاصی لباس های برند خاصی را به تن داشته می تواند اخبار مثبت و تاثیر مثبتی به روی رفتار خرید کننده داشته باشد.
گاها شخصی که در فیلم ها نقش منفی بازی کرده یا شخصیت منفوری داشته را لباسی دیده اید.
این به خودیه خود باعث می شود که از خریداری و انتخاب آن سبک و رنگ لباس ها اجنتاب کنید.
تقویت یا تضعیف برندها
حضور مداوم برندها در اخبار حاشیهای میتواند به تقویت شناخت و محبوبیت آنها کمک کند، در حالی که اخبار منفی ممکن است به تضعیف تصویر برند منجر شود.
در مجموع، اخبار حاشیهای مد نقش مهمی در شکلدهی و تغییر روندهای مد و استایل در جامعه ایفا میکند و میتواند به سرعت تأثیرات گستردهای بر سلیقه و رفتار مصرفکنندگان داشته باشد.
رسانه های اجتماعی تاثیرات زیادی در تصمیم گیری ما در انتخاب یک برند دارد.
برخی برند ها تمرکز تبلیغاتی خود را در بخش اقلیت جامعه به اجرا می گذارند که قشر مرفه جامعه را در بر می گیرد.
برگزاری فشن شو ها و کت واک هایی که در آن مدل ها و سلبریتی های شناخته شده حضور دارند.
نظر شما چیست؟ چه اخباری از مد در دست دارید که می تواند تاثیرات مثبتی بر روند مد و استایل ما داشته باشد؟
خوشحال می شویم دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید…