مد و استایل

یافتن راهی رو به جلو برای مد؛ نوآوری، الهام، و الزامات

چطور راهی برای پیش بردن تیپ و استایلمان پیدا کنیم؟

صنعت مد با چالش های متعددی مانند فشار هزینه و قیمت، تغییرات آب و هوا و تقاضای مصرف کنندگان برای پایداری مواجه است که باعث تردید و عدم اطمینان در بین طراحان، خریداران و تصمیم گیرندگان می شود.

اینها با یک ضرورت برای انجام اقدامات کمی برای کاهش اثرات زیست محیطی و انسان دوستانه ایجاد و مصرف مد ملحق می شوند.

برای غلبه بر این چالش‌های ترکیبی، متخصصان مد باید هم نوآوری و هم الهام‌بخش را در آغوش بگیرند، فناوری‌ها و مواد جدید را بپذیرند، و همچنین به دنبال فراتر از محدودیت‌های مد برای یافتن ایده‌ها و راه‌حل‌هایی از صنایع دیگر باشند.

مونیخ Fabric Start که در ماه جولای برگزار می‌شود،

با هدف نمایش نوآوری، الهام‌بخشی و راه‌هایی برای رسیدگی به الزامات پایداری، فضایی را فراهم می‌کند که در آن متخصصان صنعت می‌توانند در مورد چگونگی پیشرفت با چابکی و انعطاف‌پذیری بیشتر بیاموزند.

در ادامه با « تیپکا » همراه باشید.

پیمایش صنعت مد دشوارتر از همیشه است – با محیطی که مشخصه آن فشار هزینه و قیمت، افزایش قیمت انرژی، تورم و رکود است.

و اخیراً، صنعت شاهد روندهای پیچیده و پیچیده مواد و رنگ است که با هر یک از این نیروها ترکیب می شود تا بازاری بسیار دشوار را ایجاد کند.

همچنین نیاز فزاینده ای به شفافیت است که به طور همزمان توسط الگوهای خرید مصرف کننده و فشار قانونی و سیاستی هدایت می شود.

اساساً تغییرات زیادی وجود دارد – و به یکباره در حال تغییر است.

در برابر این پس‌زمینه عدم قطعیت، مقررات و غیرقابل‌پیش‌بینی، مد در تلاش است تا راهی مطمئن به جلو پیدا کند.

طراحان، خریداران، مدیران محصول و تصمیم گیرندگان نسبت به تعهد خود مردد هستند، زیرا عدم اطمینان در مورد زمان ورود محصولات، میزان قابل ردیابی نتیجه نهایی و هزینه نهایی (و در نتیجه حاشیه برند) در هر زمان وجود دارد.

برای برندها این وضعیت بی‌سابقه‌ای دشوار را ایجاد می‌کند.

یک نیاز فوری برای تقویت کارایی و سودآوری در اینجا، همین الان وجود دارد.

اما این همچنین در رقابت با نیاز به نگاه به فراتر از زمان حال و یافتن مسیری جدید به سوی آینده است.

انجام هر دوی این کارها به طور همزمان – محافظت از خود در برابر اختلال و ناامنی و تصمیم گیری همزمان با اطمینان در مورد مسیر آینده خود – به معنای گشودن به نوآوری و الهام است، همزمان با گذاشتن پایه هایی که به شما امکان می دهد به ضرورت پایداری پاسخ دهید.

به ضرورت پایداری

در ژوئیه امسال، مونیخ Fabric Start هر سه مؤلفه – نوآوری، الهام، و ضرورت پایداری را به نمایش می گذارد –

بنابراین قبل از آن نمایشگاه، The Interline و Munich Fabric Start با یکدیگر همکاری کردند تا هر یک از این عناصر را با جزئیات بیشتری بررسی کنند، و یک سوال ساده بپرسند.

اما سوال قدرتمند چگونه مد می تواند در زمان اوج عدم اطمینان، پایی مطمئن را به جلو بگذارد؟

رکود به سوی موفقیت: یافتن راهی به سوی آینده از طریق مشاهده و نوآوری

“نوآوری” در مد واژه ای پیچیده است، زیرا شامل مواد جدید، فرآیندهای جدید، سخت افزار جدید، نرم افزار جدید و ایده های جدید از داخل و خارج از حوزه نفوذ صنعت است.

اما در بخش‌های مختلف، اصل اصلی این است: وضعیت فعلی مد (موضوعی که The Interline و دیگران در اوایل امسال در مونیخ Fabric Start درباره آن صحبت کردند) در حال حاضر یک احساس تردید یا مکث است.

از مقررات پایداری گرفته تا هزینه‌های مواد خام، سازندگان، سازندگان و خرده‌فروشان منتظرند تا ببینند آینده چه خواهد داشت.

اما در جوی که خطر همه جا وجود دارد و تغییر ثابت است، ایستادن می تواند معادل عقب ماندن باشد.

به همین دلیل است که متخصصان مد به طور فزاینده‌ای به دنبال یافتن ایده‌ها، راه‌حل‌ها، نرم‌افزارها و نوآوری‌های فرآیندی از سایر صنایع هستند.

مزایای پخش گسترده شبکه نوآوری این است که اطمینان حاصل شود که متخصصان مد – و برندهایی که برای آنها کار می کنند –

می توانند رقابتی باقی بمانند، خواسته های مصرف کننده را برآورده کنند، کارایی را افزایش دهند، به نگرانی های پایداری رسیدگی کنند، خلاقیت را تقویت کنند، و همکاری های مثمر ثمر را ممکن سازند.

برای مثال، نگاهی فراتر از محدودیت‌های مد برای مشاهده اینکه چگونه صنایع دیگر با همان عدم قطعیت اقتصادی مقابله می‌کنند، می‌تواند افراد و سازمان‌ها را برای انطباق با روندهای در حال تغییر، فناوری‌ها و پویایی‌های بازار، توانمندسازی کند و آنچه را که می‌بینند و برای مد و فشن تغییر کاربری دهد.

اهداف.

با تکیه بر آن الهام بین صنعت – که می‌توان با خواندن منابعی مانند The Interline، و همچنین نگاه کردن به بخش‌های دیگر برای نظارت بر رویکردهای آن‌ها، جذب کرد، متخصصان مد باید با چرخش دوباره به درون و نگاه کردن به ایده‌ها را به عمل و نوآوری تبدیل کنند.

آنچه مد واقعاً می خواهد به آن برسد.

امروزه مصرف کنندگان می خواهند مجذوب خود شوند و بهترین گام برای دستیابی به این هدف، ایجاد محصولات منحصر به فرد و پیشرفته با استفاده از فناوری ها، مواد و فرآیندهای جدید است.

برخی از نوآوری های محوری در این زمینه شامل منسوجات هوشمند (همچنین به عنوان منسوجات الکترونیکی یا منسوجات الکترونیکی شناخته می شود): پارچه هایی که برای ترکیب الکترونیک و سایر فناوری های دیجیتال مهندسی شده اند.

 

به عنوان مثال، منسوجات هوشمند می توانند شامل حسگرهایی باشند که علائم حیاتی یا شرایط محیطی را کنترل می کنند یا پارچه هایی که در پاسخ به محرک های خارجی تغییر رنگ یا شکل می دهند.

پارچه های آینده نمونه دیگری هستند.

اینها منسوجاتی هستند که با استفاده از مواد نوآورانه و فرآیندهای تولید توسعه یافته اند.

اغلب به گونه ای طراحی می شوند که پایدارتر، بادوام تر و همه کاره تر از منسوجات سنتی باشند.

برخی از پارچه‌های آینده از مواد بازیافتی یا زیستی ساخته می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از پوشش‌ها یا پوشش‌های پیشرفته برای تقویت عملکرد و عملکرد استفاده می‌کنند.

 

علاوه بر این، نوآوری هایی مانند چاپ سه بعدی و بافندگی دیجیتال به طراحان و تولیدکنندگان این امکان را می دهد که منسوجات و محصولات پیچیده تر و پیچیده تر ایجاد کنند – ابزارهای جدیدی که نتیجه نهایی واقعاً جدیدی را ارائه می دهند.

این نوآوری های دیجیتال می توانند قفل های قدرتمندی باشند.

نه فقط به این دلیل که نوید امکانات جدید و کارایی های جدید را می دهند، بلکه به این دلیل که فرصتی را برای مد فراهم می کنند

تا از اینرسی که به آن اشاره کردیم رهایی یابد و نوآوری های دیجیتال را به یک مزیت مستقیم و قابل اندازه گیری برای اختراع و تخیل تبدیل کند.

وقتی برای نوآوری برنامه ریزی و اجرا می شود، پذیرش نوآوری به معنای بهره وری و بهره وری بهتر است، اما همچنین به معنای احساس عمیق توانمندی و امکان است.

عجله فعلی مد به سمت نمونه‌سازی و نمونه‌برداری مجازی را در نظر بگیرید، که زمان و هزینه ارائه یک ایده به بازار را به شدت کاهش می‌دهد –

و همچنین سودآوری را بهبود می‌بخشد – همزمان با توانمندسازی طراحان برای آزمایش با کاهش فاصله بین ایده و واقعیت.

با نگاهی به پایین دست، فناوری‌های نوآورانه مانند واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، و نمایشگرهای تعاملی فرصتی برای تقویت تعامل با مشتری از طریق ایجاد تجربیات دیجیتالی به یاد ماندنی و سفرهای خرید شخصی‌شده فراهم می‌کنند –

و هر یک از اینها همچنین می‌توانند از همان طرح های دیجیتال ایجاد شده توسط طراحان.

علاوه بر این، VR می‌تواند اتاق‌های مناسب را شبیه‌سازی کند، و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به‌طور مجازی لباس‌ها را امتحان کنند و قبل از خرید ببینند که ظاهر و تناسب آن‌ها چگونه است.

AR محتوای مجازی را روی دنیای واقعی قرار می‌دهد و محیط فیزیکی را بهبود می‌بخشد.

این به مشتریان این امکان را می دهد تا با استفاده از تلفن های هوشمند یا تبلت های خود، اقلام لباس مجازی را بر روی خود قرار دهند و به آنها کمک می کند تا تصمیمات خرید آگاهانه تری داشته باشند. AR

همچنین می‌تواند اطلاعات تعاملی محصول، مانند جزئیات مربوط به مواد، دستورالعمل‌های مراقبت، و نکات استایل را ارائه دهد و تجربه خرید کلی را بهبود بخشد.

 

در حالی که در حال حاضر به طور عمده بر مصرف کننده متمرکز شده است، فناوری AR و VR همچنین می تواند به متخصصان مد در فرآیندهای طراحی، با امکان همکاری بهتر، جمع آوری الهام، و افزایش آموزش و آموزش، کمک کند.

این فناوری‌ها ابزارهای قدرتمندی برای خلاقیت، کارایی و نوآوری فراهم می‌کنند و افراد و تیم‌ها را قادر می‌سازند تا مرزهای خلاقیت را پشت سر بگذارند و حس تردیدی را که امروزه در صنعت وجود دارد، از بین ببرند.

پایداری: مهمترین اولویت مد

در چند سال گذشته، پیشرفت های مهمی از سوی اتحادیه اروپا (EU) در مقررات مربوط به صنعت مد و منسوجات صورت گرفته است و انتظار می رود تغییرات بیشتری در آینده نزدیک صورت گیرد.

در سطح صنعت، اتحادیه اروپا در راستای بازنگری کامل خود تا سال 2030 تحت استراتژی منسوجات پایدار و دایره ای کار می کند.

این استراتژی تعهدات قرارداد سبز اروپا، برنامه اقدام اقتصاد دایره ای جدید و استراتژی صنعتی را اجرا می کند.

نکته برجسته این استراتژی این است که اروپا تا سال 2050 به اولین قاره بی‌طرف از آب و هوا در جهان تبدیل شود و در عین حال اطمینان حاصل شود که رشد اقتصادی و معیشت به خطر نمی‌افتد.

در راستای توافق سبز، کمیسیون اروپا اجرای ممنوعیت های تخریب لباس های فروخته نشده را پیشنهاد کرده است.

با این حال، در 22 مه، دولت‌های اتحادیه اروپا به اجماع رسیدند که ممنوعیت فوری تخریب لباس‌های فروخته نشده باید اجرا شود و نیاز به فرآیند ارزیابی طولانی‌مدت توسط مجری اتحادیه اروپا را که می‌توانست تا سه سال طول بکشد، از بین می‌برد.

فرانسه قبلاً قانون ضد زباله AGEC را دارد که تخریب محصولات غیرخوراکی فروخته نشده را ممنوع می کند.

مطلب مرتبط : گرایش مد در پاییز و زمستان چگونه شکل می گیرد؟

اکنون، گام مهم بعدی شامل دستیابی به توافق در مورد مقررات طراحی محیط زیست بین دولت های مختلف و پارلمان اروپا است که راه را برای اجرای آن به عنوان یک قانون هموار می کند.

یکی دیگر از جنبه های مهم قرارداد سبز، حداقل های اجباری برای محتوای بازیافتی و به اصطلاح پاسپورت های محصول دیجیتالی است که حاوی اطلاعاتی درباره اعتبار پایداری یک کالا است.

در حالی که این مفهوم هنوز قانون نیست، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پتانسیل ایجاد انقلاب در صنعت و ارتقای پایداری و مسئولیت پذیری بیشتر را دارد.

فراتر از مقررات، خیلی به توانایی این صنعت برای انطباق با پویایی های جهانی در حال تغییر بستگی دارد.

تغییر اقلیم بدیهی ترین و جدی ترین با اقدام فوری و رادیکال مورد نیاز همه در طول زنجیره ارزش است.

در نهایت این به کاهش و در نهایت حذف تولید بیش از حد و اولویت دادن به منابع پایدار مواد منجر می شود.

این شامل استفاده از مواد آلی، بازیافتی و کم تاثیر است که ردپای کربن و آب کمتری دارند.

وابستگی شدید صنعت به منابع محدود از جمله آب، انرژی و مواد خام به این امر مرتبط است.

از آنجایی که این منابع به طور فزاینده ای کمیاب می شوند، کاهش مصرف و یافتن راه حل های جایگزین برای همه ضروری می شود.

این می‌تواند شبیه اتخاذ شیوه‌های کارآمد انرژی و انتقال به منابع انرژی تجدیدپذیر باشد: سرمایه‌گذاری در فناوری‌های کارآمد انرژی، مانند روشنایی LED، ماشین‌آلات پیشرفته، و سیستم‌های گرمایش و سرمایش بهینه.

علاوه بر این، ادغام منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی یا بادی در تأسیسات تولیدی می‌تواند به کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند.

یک چالش جداگانه در قالب نگرش ها و انتظارات مصرف کننده مطرح می شود.

تقاضای فزاینده ای برای مد تولید شده پایدار و اخلاقی وجود دارد، زیرا مصرف کنندگان نسبت به اثرات زیست محیطی و اجتماعی تصمیمات خرید خود آگاه تر می شوند.

با ادغام پایداری در شیوه های روزمره، برندهای مد می توانند به این ترجیحات در حال تغییر پاسخ دهند.

این ممکن است شامل اتخاذ روش های تولید پایدار، ارائه شفافیت در مورد شیوه های زنجیره تامین، و ارائه محصولات سازگار با محیط زیست و مسئولیت اجتماعی باشد.

وارد اقتصاد مد دایره‌ای شوید، جایی که چشم‌انداز ایده‌آل این است که همه محصولاتی که ایجاد می‌شوند ترمیم‌کننده و احیاکننده هستند – به نفع کسب‌وکار، جامعه و محیط‌زیست.

در این چشم انداز، ارزش لباس، منسوجات و الیاف در طول چرخه زندگی آنها به حداکثر می رسد، و به جای تبدیل شدن به زباله، در گردش نگه داشته می شوند، به طور مداوم مورد استفاده مجدد قرار می گیرند یا بازیافت می شوند، تا اطمینان حاصل شود که هرگز به پایان سودمندی خود نخواهند رسید.

در حالی که این مفهوم اخیراً شتاب بیشتری به دست آورده است، هنوز چند چالش وجود دارد که باید برای رسیدن به پتانسیل کامل خود بر آن غلبه کرد.

اینها شامل علاقه و پذیرش گسترده مصرف کنندگان، خرید از برندها، و در دسترس بودن فناوری صحیح در هر مرحله تولید از تولید دایره ای است.

همه این تحولات قانونی و احتمالات مواردی هستند که صنعت مد باید به عنوان یک اولویت به آنها بپردازد – از این رو کلمه ضروری است –

اما هر یک از آنها همچنین می توانند الهام بخش و کاتالیزوری برای روشی جدید برای تفکر در مورد محصولات و مواد فردی باشند.

، اما روش های کامل کار.

و مهمتر از همه، بسیاری از این چالش‌های پایداری در حال حاضر توسط مواد هوشمند، سخت‌افزار تولید متصل، و پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری جدید برطرف شده‌اند – که همگی در مونیخ Fabric Start آینده به نمایش گذاشته شده‌اند.

مونیخ Fabric Start: چراغی از اطلاعات و الهام

در ژوئیه امسال، مونیخ Fabric Start به عنوان یک کاتالیزور برای تجدید صنعت مد عمل می کند و فضایی را فراهم می کند که در آن اطلاعات قابل اعتمادی پیدا شود، جایی که حس اجتماعی را می توان کشف کرد، و متخصصان صنعت می توانند در مورد چگونگی حرکت رو به جلو اطلاعات بیشتری کسب کنند.

با سطح مناسب چابکی و انعطاف پذیری.

این رویداد پذیرش اشتراک دانش پیرامون نوآوری و راه‌های انطباق با الزامات پایداری را تشویق می‌کند و به کسانی که در صنعت مد و منسوجات هستند اجازه می‌دهد تا چالش‌های پیش‌رو را طی کنند و از فرصت‌های رشد و تغییرات مثبت استفاده کنند.

 

هر نقشی که در مد داشته باشید، برنامه جولای چیز مفیدی خواهد داشت.

گفتگوها شامل نحوه استفاده از رنگ برای تعامل عاطفی مصرف کنندگان با پنتون خواهد بود.

یادگیری در مورد قوانین کلیدی پایداری در اتحادیه اروپا، ایالات متحده و بریتانیا با بنیاد ترانسفورمرز.

Shape Innovate پنج سال آینده برای صنعت نساجی چگونه خواهد بود.

و حمایت از اقتصاد دایره ای توسط Hessnatur Stiftung.

هر سخنرانی در منطقه مربوطه خود برای راحتی بازدیدکنندگان برگزار می شود: منطقه منبع وجود دارد که بر تولید و منبع یابی تمرکز دارد و آخرین پیشرفت ها در فرآیندهای پایدار و نوآورانه را به نمایش می گذارد.

منطقه KEYHOUSE: برای مواد جدید، منابع جدید، تکنیک های رنگرزی جدید – فرآیند مقیاس بندی برای نحوه مقیاس بندی از کوچک به بزرگ (برای مواد) یا نحوه کاهش مقیاس.

منطقه منبع: برای پارچه های نوآورانه و افزودنی هایی که دارای گواهی ارگانیک، زیستی، بازیافتی، قابل بازیافت یا از منابع احیا کننده هستند. BLUEZONE

نمایشگاه بین المللی لباس جین است و به عنوان یک رویداد کلیدی برای ارائه مواد با کیفیت، به اشتراک گذاری دانش و کشف نوآوری ها و آخرین روندها شناخته می شود.

Munich Fabric Start چیزی بیش از یک پلتفرم برای تبادل اطلاعات است.

این به عنوان کانونی برای متخصصان صنعت عمل می کند تا فعالانه در اشتراک دانش پویا شرکت کنند و بدون ترس و تردید، گام های آگاهانه به جلو بردارند.

در این محیط از تخصص جمعی، شرکت کنندگان این قدرت را دارند که ایده های تازه را روشن کنند و با ذهنی باز از نوآوری استقبال کنند.

این رویداد با ایجاد فضای همکاری و اکتشاف، راه را برای پیشرفت‌های متحول کننده هموار می‌کند و شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازد تا با اطمینان و هدف در زمین‌های نامشخص صنعت مد حرکت کنند.

درباره شروع پارچه مونیخ: با 900 غرفه‌دار بین‌المللی در مساحتی حدود 42500 متر مربع، نمایشگاه بین‌المللی پارچه MUNICH FABRIC START به شدت رزرو شده است.

BLUEZONE دارای حدود 100 برند بین المللی است.

برنامه کنفرانس و سخنرانی MUNICH FABRIC START، BLUEZONE & KEYHOUSE جامع تر از همیشه است.

بیش از 50 سخنران تخصص خود را با هم ترکیب کرده و در مورد تحولات، تغییرات و چالش های فعلی در صنعت بحث خواهند کرد.

برنامه این رویداد شایستگی و حرفه ای بودن را همراه با الهام و نوآوری منتقل می کند و بار دیگر بیش از 20000 بازدید کننده تجاری را از مدیریت، مدیریت محصول، طراحی و خرید به مونیخ از 18 تا 20 ژوئیه 2023 جذب خواهد کرد.

درباره اینترلاین: مقصدی آنلاین برای متخصصان مد که وظیفه دارند تحول دیجیتال را در عمل انجام دهند.

از انقلاب‌ها در طراحی خلاقانه گرفته تا مدل‌های جدید فروش، The Interline زنجیره ارزش کامل مد را با سرمقاله، مصاحبه‌ها، گزارش‌ها، مشارکت رویدادهای جهانی، محتوای صوتی و موارد دیگر پوشش می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید